Stop urineverlies

Herken je dit? Verlies van een urine bij hoesten of niesten, of als je met je kinderen op de trampoline wil springen of als je wil hardlopen of touwtje springen?

Ik had zelf last van urineverlies bij alle bovengenoemde activiteiten. Ik schaamde me ontzettend en deed er alles aan zodat maar niemand iets kon zien. Ik volgde zelf een training van 9 maanden tegen urineverlies. Door combinatie van die training en met mijn eigen holistische aanpak  ben ik nu van mijn urineverlies af.

Wil jij ook van urineverlies af? Dan is het belangrijk dat we tijdens een gratis kennismakingsgesprek telefonisch contact hebben om te bekijken of mijn aanpak ook voor jou kan werken. Want als er echt iets ‘stuk is’ kan dat niet door mijn training verbeteren.  Mijn aanpak kan wel werken als het een kwestie is van verzwakte of overactieve bekkenbodemspieren (en psoas), een emotionele gebeurtenis of stressreactie. (Deze vorm van urine incontinentie heet ook wel ‘urineverlies bij inspanning’ of ‘stress incontinentie’). Ik zeg, ‘kan’ werken, want het is de bedoeling dat je met de begeleiding zelf aan de slag gaat.

In een training ga ik jou gedurende 13 weken  begeleiden om jouw urineverlies aan te pakken. Aan de hand van een intakegesprek met een vragenlijst stel ik het voor jou geschiktste programma samen. Iedereen is anders, daarom is de aanpak en zijn de oefeningen op jou afgestemd.

Tijdens die 13 weken hebben we 6 keer een persoonlijke afspraak.

Tijdens de eerste afspraak (intake) ontvang je meteen al voldoende informatie om aan de slag te gaan met ontspanningsoefeningen.

Programma ziet er als volgt uit:

Week 1: Intake met informatie over je bekkenbodem, je blaas, je psoas spier en ontspanningsoefening

Week 2: Informatie over de kracht van je gedachten, en core oefeningen

Week 4: Informatie over eitjes en bijbehorende oefeningen (eitjes zijn inbegrepen)

Week 7: Informatie over intimiteit, stress, en oefeningen

Week 10: Informatie over kracht, inspannen en ontspannen, en oefeningen

Week 13: Oefeningen om kracht op te bouwen en wat te doen na na deze training

Alternatieve therapie kan bij bovengenoemde training ondersteuning bieden.